אודות פרויקט כביש 6 צפון

פרויקט כביש 6 צפון הנו פרויקט פרי החלטת ממשלה משנת 2010, בהובלתו של שר התחבורה ישראל כץ.

קטע 7 של כביש 6 צפון

7

מתחיל ביוקנעם על כביש 70 ומשתרע עד תל קשיש. קטע 7 כולל מנהרה שתעקוף את יוקנעם במנהרה מתחת לפארק ההיי־טק ביוקנעם. על מנת להגיע מקצהו הצפוני הנוכחי של כביש 6 בעין תות , ייסעו הנהגים כ־ 6 ק״מ על כביש 70 הקיים היום (שרק חלקו יורחב). מחלף תל קשיש יחבר בין כביש 6 לכביש 77 לכוון רמת ישי, לכביש 66 לכוון עפולה ולכביש 722 הקיים לכוון רמת ישי .קטע זה צפוי לפתור את בעיות התנועה בצומת התשבי.

קטע 3 של כביש 6 צפון

3

אחרי מחלף תל קשיש לאורך כביש 70 יתחיל קטע 3 לכיוון צומת העמקים, שתהפוך למחלף, ומשם צפונה עד למחלף סומך, באמצעות צמד מנהרות – מנהרת רכסים שאורכה 2,500 מטרים ומנהרת איבטין שאורכה כ־ 560 מטרים.

חלופה לכביש 70 הקיים

בקטע שבין מנהרת רכסים ועד מחלף גבעות אלונים יהווה כביש 6 צפון חלופה לכביש 70 הקיים. כביש 70 יורחב בחלקים נרחבים משניים לשלושה נתיבים במסגרת הפרויקט.

מנהרות ומחלפים

הפרויקט יכלול כ-10 ק"מ של מנהרות, 5 מחלפים חדשים ו־9 גשרים באורך כולל של כ-4.5 ק״מ. גשר הוויאדוקט יחבר את הקטע החדש עם כביש 77.

 הפרויקט בסגנון BOT (בנה, תפעלף העבר) במסגרתו משך תקופת הזיכיון הינה 34 שנים, הכוללות את תקופת ההקמה.

עלות ההקמה של הפרויקט מוערכת בכ-2.5 מיליארד שקל.

 

שותפות מגזר פרטי וציבורי

משרד התחבורה / חברת כביש חוצה

ישראל (רשות ממונה)

שפיר הנדסה

(80%)

קרן נוי

(10%)

לאומי פרטנרס

(10%)

שפיר הנדסה חוצה ישראל צפון (זכיין)

קונסורציום בנקים ומוסדיים

בהובלת בנק הפועלים

(הסכם מימון)

הסכם הקמה

הסכם תפעול

JV  שפיר הנדסה & PIZZAROTTI

כביש 6 (קבלן)

דרך הנוף (מפעיל)

שפיר הנדסה

(100%)

שפיר הנדסה

(50%)

אודות

קהילה וסביבה

מהתקשורת

גלריה

יצירת קשר

  כל הזכויות שמורות | שפיר הנדסה 2015 ©

החל מתאריך 2.7.17, יבוטלו תחנות האוטובוס שעל כביש 70 בסמוך לחוואלד | החל מתאריך 1.8.17 ייסגר לתנועה רחוב הכרמל נא להשתמש בדרכים חלופיות, עמכם הסליחה על אי הנוחות הזמנית

EN